top of page

Vickie

Voľnočasová víla a princezná

Slivkový koláč na pomalé a upršané dni

Dnes je presne taký, upršaný, zamračený deň, kedy by sa človek najradšej zakuklil do deky s hrnčekom v ruke a pozeral von oknom. Na stole sa mi už nejakú dobu povaľovali slivky a nechcela som, aby sa pokazili. Tak som spojila príjemné s užitočným a pripravila tento veľmi jednoduchý, sladko-kyslo voňajúci koláč, ktorý sa skvele hodí k nálade sychravého počasia.

Toto cesto vystačí na pokrytie spodnej časti plechu. Ak chcete dať koláčiku i vrch, recept na cesto zdvojnásobte.

1 a pól hrnčeka polohrubej múky

1 kocka masla, studené, nakrájané na kocky

štipka soli 1

2 lyžičky trstinového cukru

6 až 8 polievkových lyžíc studenej vody

Všetky suroviny vložíme do misky a miesime, kým nevytvoríme vláčne cesto. Ak je cesto príliš suché, pridajte vodu, ak príliš vodnaté, tak múku. Ja pri varení a pečení robím veci často od oka.

Na plnku budeme potrebovať ovocie. Nemusia to byť slivky. Jabĺčka či černice sú tiež skvelá voľba. Ja som však mala slivky, ktoré potrebovali využitie. Veľmi nerada vyhadzujem potraviny. Slivky som očistila, nakrájala a primiešala k nim pol hrnčeka trstinového cukru a dve lyžičky škorice. Mne chutia jemne kyselkavo, takže ak sa vám máli cukor alebo škorica, pokojne pridajte.

Cesto prstami vyvaľkáme do obalom od masla vymastenej formy a vložíme do predhriatej rúry. Cesto pečieme na 200°C približne 10 minút. Stačí keď bude jemne opečené, nie je potrebné ho mať do zlatista. na takto predpripravené cesto vysypeme ovocie a vrátime do rúry. Teraz znížime teplotu na 180°C a pečieme kým naše ovocie nezmäkne a nechytí veľmi jemnú kôrčičku, avšak dbajte na to, aby sa vám nepripálilo.

Je to jednoduchšie, ako sa to zdá. Stačí, keď sa naň raz za čas pozriete a skontrolujete ako sa mu darí. :) Hotový koláč vyberiem z rúry a necháme trochu vychladnúť. Servírujeme ho ešte teplý. Prajem dobrú chuť a krásny, upršaný deň!


bottom of page