top of page

Vickie

Voľnočasová víla a princezná

AKO (NE)MAŤ MODERNÝ VZŤAH

Vidíme to v televízii a vidíme to aj na uliciach. "moderné", nezáväzné vzťahy s popisom "Veď sme ešte mladí" A tak nejak to aj ostane. Mladí ľudia sa neučili MAŤ vzťah, iba nejako prežívajú vedľa seba a snažia sa neprekážať tomu druhému. Vidia sa raz za čas a ten deň, či hodiny, venujú sexu. Nič viac, nič menej. Potom nasleduje týždeň, kedy väčšina komunikácie prebehne online a každý si robí, čo chce...Wau

Nedávno som cestovala vlakom a stretla muža z Californie. Prvá otázka bola jasná: Čo tu robí? A jeho odpoveď ešte lepšia. Prišiel sem, aby mohol mať rodinu a reálny život. Keď sa pozeráme na zahraničné filmy, videá na youtube či instagram, kde je všetko dokonalé, ťažko sa nám verí, že sa mu život v takej krásnej slnečnej zemi s palmami nepáčil. Avšak reálny život je na druhom konci objektívu.

Rozprával o svete, v ktorom sa ľudia venujú len sebe, kde je rodina a partner na poslednom mieste. "Hovoria vám, aby ste sa venovali kariére, vraj na všetko máte čas a potom si uvedomíte, že ste v nejakej garzonke úplne samy. Povedal. "Nenechajte sa ovplyvniť blbosťami z Ameriky. Cente si to, čo máte! Tradície, vzťahy, tak, ako to bolo voľakedy. To je normálne, nie to, čo propagujú teraz."

Úprimne my jeho reči lahodili ušiam. Chcela som, aby ho niektorí ľudia z môjho okolia vypočuli tiež. "Majte sa radi a majte deti, kým ste mladý, kým na ne máte energiu a užite si to. Ja a moja manželka sme to posúvali, lebo v nás vybudovali strach. Bola to blbosť. Môj kamarát má 19 ročnú dcéru, ktorá je vysokej škole a má tiež 42 rokov, ako ja. Moje deti majú 5 a 6. Je to obrovský rozdiel."

Mne, ako malej dievčine boli vzťahy prerozprávané ako dôležitá a cenná vec. Zamilovať sa nestačí. Treba za toho druhého bojovať, mať zodpovednosť, vážiť si jeden druhého a problémy riešiť, v čas, a to rozumným rozhovorom. "Nikdy nechoďte spať rozhádaný." Hovorievala moja mama. V "modernom" svete si pripadám nejak zastaralo. Vraj máme partnerovi nechať priestor a moc sa mu nepliesť do života. Každý sa má starať sám o seba. Potom sa takýto dvaja vezmú a po prvých problémoch, kedy už nie je kam utiecť, sa pohádajú a rozvedú.

"Pár má držať spolu. Aj ja som bol mladý, ale neodišiel by som bez svojej, vtedy ešte len priateľky (teraz je to moja žena), na rok do zahraničia. Ako by som jej mohol byť tak oporou? Ľudia si neuvedomujú vážnosť takýchto vecí, a to je na škodu." Život sa po "zmodernizovaní" nielen zrýchlil, ale dajako ani nestíha. Pocity a v ťahy už nemajú takú hodnotu. Tak veľmi chce byť každý nezávislý a samostatný a nakoniec ostanú samy. Ľudia si neveria, hľadajú, ako druhého okabátiť alebo z neho mať úžitok. A ja sa pozerám a nerozumiem. Naozaj to tak má byť? Možno ja som tá chybná jednotka, ktorá nedostala update a nedokáže tieto nové dáta spracovať. Možno to už nie je cool mať niekoho naozaj rád. Veď vraj "Na všetko máte čas." Mne sa to však nezdá. Som zvedavá, kedy budú znovu reálne hodnoty trendy.


bottom of page