top of page

Vickie

Voľnočasová víla a princezná

AKO SOM SA NECHALA OVPLYVŇOVAŤ









Odmalička nás niekto ovplyvňuje. Keď sme deti, tak na to máme hlavne rodičov, potom pribudnú aj spolužiaci a neskôr aj partner a práca. Nechať sa ovplyvniť je jednoduché, ale nie vždy správne. Dovoľte mi, aby som vám prerozprávala príbeh, ako ste ma ovplyvnili vy. Fanúšikovia internetového sveta.

Môj prvý youtube kanál nebol Vickie, ale MFtvchannel, kde som spolu s kamarátkou natáčala videá v maďarčine. Uprosila som ju k tomu, aby sme mali kanál spolu, pretože som sa bála. Mali sme spolu aj niečo ako blog, respektíve online časopis. Ten sa dokonca dostal aj do ozajstného teen časopisu, ktorý sme vtedy sledovali. Mala 16 rokov. Neviem či viete, ale momentálne mám 22, aj keď na to vraj nevyzerám. Kanál MFtvchannel dodnes existuje, avšak len ako spomienka, na ktorú sa raz za čas sa človek pozrie a pocíti nostalgiu. Stala sa totiž taká vec, že sme sa celá rodina odsťahovali z malej dedinky s názvom Kamenný Most, v ktorej som žila 16 rokov, do Bratislavy, kde som vtedy študovala. Dovtedy som bývala na intráku, ale o tom si pohovoríme inokedy. Prvé mesiace som nemala na blízku žiadneho kamaráta a raz za mesiac chodila k Dominike prespávať do Kamenného mostu.


Väčšinou to bolo spomínanie na šťastné časy a pokus o natáčanie, ktoré väčšinou zabralo celý deň a už sme z neho nemalý dobrý pocit. Ďalšia vec bola tá, že sme sa cítili veľmi neprirodzene. Aj ja, aj moja kamarátka sme bežne hovorili po maďarsky, ale takým domácim nárečím. V Maďarsku majú na to naše nárečie i pomenovanie a je to prirodzené, aby každý kraj mal svoje znenie. Bohužial sme boli ešte deti a nechali sa ľahko ovlyvniť našim okolím a internetom. Hanbili sme sa rozprávať v našom "kuchynskom jazuky" i na videá. Vedeli sme ako máme hovoriť gramaticky správne a "znieť" spisovne, takže sme "napodobňovali" "televízny prízvuk", aby nás neodsudzovali. Pamätám si, keď sme si raz jedno video natočili "po našom". Na nič sme sa nehrali, neboli sme "dokonalé", bavili sa o iluminátoch, o tom ako môj malý brat ničí jeden telefón za druhým, o našich obľúbených produktoch a náramne si to užívali. Avšak, toto video sa nikdy nedostalo online. Úprimne, je to smutné a keby viem vtedy, to čo teraz, tak by sme tak točili každé jedno video a kašlali na "dokonalosť." Ale strach je dakedy väčší ako my samy a zabraňuje nám robiť správne veci, tie od srdca.

Prestali sme točiť, potom nasledovala chvíľková pauza, kde som sa snažila znovu nájsť. Medzitým som stretla aj Dominika, s ktorým som už teraz pomaly 5 rokov vo vzťahu. Po niekoľkých mesiacoch som nabrala odvahu a spýtala sa Dominiky, či by sa neurazila, keby to tentoraz skúsim sama a po slovensky. Ona s tým bola úplne v poriadku a tak som sa s novou energiou a už bez pocitu viny sa pustila do práce. Videá vznikali s dobrou náladou a entuziazmom. Pokým som nenatočila: Vyrob si sám, denník Violetta. Dnes je to moje najpozeranejšie video, za ktoré som mimochodom nedostala ani centík, pretože hudba, ktorá hrá v pozadí obsahuje autorské právo od tretej strany. Hurá. A to som pesničku vytvorila ja, akurát pomocou aplikácie, ktorá si už za použité tóny právo dala automaticky na seba. Video malo úspech a ja som bola extrémne spokojná aj bez centíkov. Video sa ľuďom páčilo a pribúdali mi nový a nový fanúšikovia. Vtedy ma z ničoho nič kontaktoval Disney Channel a ja som bola, paff! Spýtali sa ma, či by som nemala záujem o spoluprácu a ja som samozrejme súhlasila.

Dohoda znela jednoducho.

Ja budem točiť videá inšpirované ich seriálmi a oni mi dajú vecičky, ktoré si môžem nechať a dať do giveaway. Vtedy ma to veľmi motivovalo a točila som ako o život. Každý mesiac sa vydal jeden Disney špeciál, na ktorý sa diváci tešili. Avšak ja som sa postupne tešiť prestala. Seriály, o ktorých som mala točiť sa mi zdali hlúpe a moja tvorba málo kvalitná. Zdala som sa na to i stará. Keď som k tomu dospela, práve som mala 18 rokov. Spoluprácu som ukončila a vydýchla si. Padol mi obrovský kameň zo srdca. Úprimne dodnes dostávam komentáre a otázky, či nenatočím niečo z Disney a ja na to slušne odpovedám, že už nie. Tá umelá tvorba na konci spolupráce ma ale zase hodila na zem a ostala som demotivovaná. Nevedela som čo mám točiť, pre koho mám točiť a hlavne som sa bála, že stratím svojich fanúšikov. Nechcela som sa však už na nič hrať. Rozhodla som sa, že už nebudem točiť nič, čo mi neprináša radosť a v čom sa necítim doma.

Nasledovalo ďalšie obdobie, kedy som sa hľadala, ale medzitým som i dospela. Veci sa zmenili. Už som nebola študentka, ale pracujúci človek, ktorý sa musel zorientovať vo financiách a daniach a v živote samotnom. Chvíľami som si poplakala, chvíľami zažívala úzkosť a potom si uvedomila, že s tým nespravím nič a musím ísť ďalej. A teraz som tu. Mám 22 rokov, mám svoju prácu, žijeme s priateľom v byte a platíme nájom. Dospela som a na tom nie je nič zlé. Akurát nebudem tvoriť denníky Violetta, ale skôr plánovače do práce a návody na organizáciu času. Nebudem robiť dekorácie do izby, ale dekorácie do celého bytu. Nebudem robiť desiaty do školy, ale skôr sa budem starať o plánovanie jedálnička a zásob na celý mesiac, nakupovanie za rozumný budget a ukazovať recepty, ktoré sú skvelé aj do školy, aj práce. Budem toho môcť ukázať viac a hlavne byť sama sebou. Môžem úprimne povedať, že pri písaní tohto článku som sa cítila príjemne a bolo to úžasné s vami zdeliť to, čo sa dialo v pozadí. Ďakujem vám za stálu podporu a to, že rastiete somnou. Verím, že vás budem môcť inšpirovať aj naďalej!

"Be yourself everyone else is already taken"

Môj youtube: https://www.youtube.com/watch?v=3ttJu06SeAQ

Lookbook profil: http://lookbook.nu/vickievideo

Instagram: @vickievideo

Facebook: @vickievideo

Twitter: @vickievideo

Príspevok nie je sponzorovaný.


bottom of page