top of page

Vickie

Voľnočasová víla a princezná

ZBER LÚČNYCH BYLINIEK PRI BÁNOVCIACH A OPEKANIE V DAŽDI


byvickie

divoké bylinky na lúke

Tento víkend sme si ja a môj priateľ spravili výlet ku kamarátke na chatu do Závady pod Čiernym vrchom. Nakoniec som si tento názov musela vygoogliť, pretože ho môj priateľ počas cesty rád menil na rôzne skomoleniny a už som ani nevedela kam ideme. Kamarátka má v tejto lokalite jednu "malú" rodinnú chatku. Slovo malé v úvodzovkách je na mieste, pretože chata bola asi tak trojposchodový vidiecky dom. Dedinka Závada, je celkom maličká, ale o to útulnejšia. Za tie dva dni čo sme tam boli som videla len tri autá na ceste a približne tak desať ľudí v malej krčmičke, kde sme sa zastavili na pivko a kofolu.


Prvý deň sme šli opekať k malej horskej studničke, kde nás zastihol menší lejak. To nás však nezastavilo a pri malom ohníku, ktorý záhadne fungoval aj v daždi sme si opekali špekačky. Ja osobne tento "lahodný pokrm" moc neobľubujem, tak som sa ho snažila vylepšiť tymianom, ktorý som objavila v štrbinách skaly. Ja som síce odhryzla iba miniatúrny kúsok a následne to vzdala, priateľ povedal, že to bolo dobré. Dobrú chuť, zlato!

zber lúčnych byliniek
jedlé kvety a rastlinky

Druhý deň ráno sme si spravili mini výlet na kopec za chatou. Tu som si našla zábavku fotografovaním motýľov a zbieraním krásneho majoránu. Okrem pamajoránu tu rástlo množstvo iných liečivých byliniek i korenín. Kamarátka mala na konci výletu krásnu farebnú kytičku.


Ak sa teda teraz vyberiete do prírody, iste si vezmite nejakú malú knižočku na rozpoznávanie byliniek a liečivých rastlín. Nájdete ich v hojnom množstve na každej lúke. Ja som si ešte pri jej dome nazbierala i levanduľu, o ktorú som sa v záujme pokoja a mieru delila i s včeličkami. Oni totiž z nejakého dôvodu viac preferovali moju malú kytičku ako samotnú obrovskú rastlinu plnú ďalších kvetov.


Bol to naozaj krásny a pokojný víkend. Ak si chcete oddýchnuť od práce a znížiť stres, odporúčam vám navštíviť podobné miesto a oddať sa krásam prírody.


youtuberka Vickie

Môj youtube: https://www.youtube.com/watch?v=3ttJu06SeAQ

Lookbook profil: http://lookbook.nu/vickievideo

Instagram: @vickievideo

Facebook: @vickievideo

Twitter: @vickievideo

Príspevok nie je sponzorovaný.






bottom of page