top of page

Vickie

Voľnočasová víla a princezná

AKO SI NAPLÁNOVAŤ JEDÁLNIČEK V RÁMCI ROZPOČTU 20€ NA TÝŽDEŇ


Iste viete, že medzi najväčšie (ak nie vôbec najväčšie) výdaje patrí jedlo. V tomto článku by som vám rada ukázala zopár trikov a tipov, ako sa dobre najesť, no neprekročiť rozpočet. Pýtate sa, aký je vlastne rozpočet na jedlo? U mňa sa osvedčila metóda, že každý člen rodiny, nezáležiac na veku má k dispozícii 20€ na týždeň, no v prípade potreby sa toto číslo dá ešte znížiť. 20€ je suma, ktorá zabezpečí viac než treba, stačí, ak budeme mať všetko pekne naplánované.

1. Kupujme potraviny, ktoré sa dajú kombinovať

Na to, aby bola naša kuchyňa funkčná, potrebujeme, aby obsahovala dobre kombinovateľné, základné potraviny ako napríklad múka, zemiaky, cibuľa a koreniny. Už len z týchto vieme pripraviť rovno 5 jedál. Nadarmo budeme skladovať drahé, exclusívne dobrôtky, keď z nich nič nevieme uvariť.

Medzi najlepšie kombinovateľné potraviny podľa mňa patria: múka, zemiaky, cibuľa, strukoviny, mlieko, vajíčka, cukor, koreňová zelenina, cestoviny

Medzi koreniny s najčastejším využitím podľa mňa patria: soľ, čierne korenie, mletá paprika, cesnak, bobkový list, karí korenie, provensálske bylinky

Medzi omáčky s najčastejším využitím podľa mňa patria: sójová omáčka, kečup

2. Plánujme aspoň týždeň dopredu

Ak si chceme ušetriť, bude treba sa trochu zamyslieť. Predtým, ako pôjdeme do obchodu sa pozrime, čo už doma máme. Celkom často sa totiž stáva, že zabudneme na nejakú surovinu,

z ktorej možno uvariť niečo skvelé, možno i bez návštevy obchodu. Takéto jedlá sú napríklad prívarky, rôzne polievky, guláše či perkelty.

Plánovanie začneme vždy tým, čo už vlastníme!

Týždenný plánovač jedálnička

Ukážka plánovania aj s mojim plánovacím listom na týždenný jedálniček. Najprv som sa pozrela, čo máme doma a vymyslela zopár receptov zo surovín, pre ktoré som nemusela ísť do obchodu a utratiť peniaze. Keď som pár políčok z raňajok, obedov a večerí vyplnila, začala som rozmýšľať, aké jedlá by sa hodili na zvyšok týždňa. Je taktiež dôležité, aby bol jedálniček rozmanitý a zdravý, preto som sa snažila pridať každý deň nejaké ovocie či zeleninu.

Nech vás nemýli fakt, že na zozname nie sú cestoviny, tak vám sem rýchlo napíšem, že som ich mala doma. A k bylinkovému mäsku s pečenou zeleninou patria i zemiaky. Koreniny väčšinou na zoznam nepíšem. Dostanú sa tam iba v prípade, že sú nové alebo viem, že sa míňajú a musím ich dokúpiť. Našťastie stoja len pár centov a preto veľmi nenarušia náš rozpočet.

3. Žiadne malinovky ani čipsy

Ako ste si mohli všimnúť, tak na zozname, ani nikde v snackoch nenájdeme žiadne sladené malinovky ani chrumky. Z jedálnička ich môžeme vyčleniť rovno z dvoch dôvodov. Jednak sú drahé a druhak, sú nezdravé. V krátkosti ich vôbec nepotrebujeme.

Toto boli moje tipy a plánovanie jedálnička s rozpočtom 20€ na týždeň.

Budúci týždeň, v pondelok, budem postovať článok s chutnými, ale lacnými receptami, ktoré vám určite pomôžu pri vymýšľaní jedálnička.

Páči sa prázdny plánovací list, pre váš jedálniček :) Nech sa darí!

Môj youtube: https://www.youtube.com/watch?v=3ttJu06SeAQ

Lookbook profil: http://lookbook.nu/vickievideo

Instagram: @vickievideo

Facebook: @vickievideo

Twitter: @vickievideo


bottom of page