top of page

Vickie

Voľnočasová víla a princezná

MOJE OBĽÚBENÉ PRODUKTY - JESEŇ


Rozhodla som sa, že obohatím blog článkom o mojich obľúbených veciach jesene. Rozdelím ich do kategórií. Móda a krása, domácnosť a záhrada, jedlo, cestovanie a nakoniec elektronika.

Móda a krása

Jeseň je krásne ročné obdobie. Môj jediný problém je chladné počasie a moja extrémne suchá pokožka. Na tento problém som však dostala riešenie, Prišlo mi totiž prekvapko od Yves Roscher. Balíček obsahoval 3 skvelé produkty, ktoré som si hneď zaradila na svoj top list.

Keď som balíček otvorila, samozrejme prvá vec, ktorú som spravila, že som krémy ovoňala. Voňajú naozaj príjemne. Majú jemnú neutrálnu, prírodnú vôňu, čo je pre mňa veľkým bodom, keďže príriž silné a rôzne zmiešané vône na svojom tele nemám rada.

Obal, ktorý je inak eco-friendly písal, že krémy sú vysoko regeneračné a určené pre extrémne suchú pokožku. Ako prvé som vyskúšala balzam sa suchú pokožku na temene ruky. Bola som príjemne prekvapená. Je pravda, že balzam sa vsakoval pomerne dlho, ale výsledok bol veľmi príjemný. Moja koža bola znovu pružná a hydratovaná.

Na večer som šla do sprchy a rozhodla som sa, že vyskúšam i ďalšie produkty z tejto rodinky. Sprchovací balzam si môžete predstaviť ako krém, ktorý veľmi jemnunko pení. Isté je, že je lepší ako obyčajný sprchovací gél, ktorý mi pokožku neustále vysušuje. Keď som vyliezla zo sprchy som si na pokožku naniesla i telové mlieko. Vsiakol sa pomerne rýchlo. Záverečná skúška pre všetky tieto produkty bol môj priateľ, ktorý samozrejme nezaujato posúdil, že moja pokožka je veľmi hebká. Takže win win pre vás krémiky.

Domácnosť a záhrada

Neviem koľko z vás číta články o domácnosti, ale isté je, že každý z vás musí doma upratovať. Ja ako novopečená gazdiná mám na starosti čistotu a poriadok v celom byte. Prirodzene som sa začala zaujímať i o to, čím, a ako najlepšie i najrýchlejšie môžem upratať. Určite poznáte značku SAVO, no neviem či viete, že okrem toho typického starého sava, na ktorý sme zvyknutý zo školy a verejných priestorov, má táto značka i veľa, príjemne voňajúcich produktov na doma. Prvé takéto voňavé savo som si všimla u kamošky pričom sme upratovali ráno po oslave. Teraz mám doma 6 produktov, čím zabezpečím upratovanie v každej izbe.

Jedlo

V tejto kategórii vám chcem predstaviť svojho viacnásobného favorita - Avokádo. Nie je to žiadna novinka, určite ste ho už i samy jedli alebo aspoň o ňom počuli. Pre mňa je to mňam topka asi celého roka, ale teraz na jeseň som si ho dopriala ešte viac. Prečo je tento malý plod tak výnimočný?

Je to malá exotická bomba plná zdravých a prospešných látok. Najväčším prínosom je jeho obsah „zdravého“ tuku, ktorý odstraňuje z tela ten „zlý“ tuk a podstatnou výhodou je aj obsah vitamínov a minerálov. Vďaka tomu výrazne posilňuje imunitu, má antiseptické účinky a ešte omnoho viac.

Teraz na to poďme trochu zo strany biológie, začnime tým, že i keď avokádo samo o sebe nie je sladké ako sme pri ovociach zvyknutý, je to predsalen OVOCIE a nie zelenina. Oficiálne sa volá Avokádo – hruškovec americký (lat. Persea americana)

Ovocie avokádo je tmavo – zelenej farby o veľkosti pštrosieho vajca, prípadne môže mať aj tvar hrušky. Povrch avokáda je na dotyk drsnejší (nerovný). Má žltkastú dužinu a vnútri má veľkú hnedú kôstku. Pochádza z Južnej Ameriky, kde sa osvedčilo v boji s mnohými chorobami. Rastie na tropickom strome hruškovec americký – Persea americana, ktorý vo voľnej prírode dorastá do výšky 10-15 metrov. Avokádo zvykli označovať aj ako maslové ovocie, pretože dozreté avokádo má maslovú konzistenciu.

Avokádo obsahuje v 100 gramoch cca: 200 kalórii (840 KJ), 3 gramy bielkovín, 7 gramov sacharidov a 12 gramov tuku. Navyše obsahuje aj 7 gramov vlákniny, čo je na tak malé ovocie výborné!

Avokádo obsahuje minerály – 100 g

Železo0,67 mgZinok0,66 mg

Vápnik16,6 mgMeď0,41 mg

Horčík32,8 mgOmega 3 kys.129 mg

Fosfor50,78 mgOmega 6 kys.1 694 mg

Draslík497,5 mgSodík8,65 mg

Selén0,52 ugMangán0,28 mg

Avokádo obsahuje vitamíny – 100 g

Vitamín A156 IUVitamín E2,84 mg

Vitamín B10,23 mgVitamín K27 ug

Vitamín B20,29 mgBetakarotén62,6 ug

Vitamín B32,4 mgLuteín277 ug

Vitamín B60,6 mgK. pantoténová1,98 mg

Vitamín C17 mgKyselina listová

84,5 ug

Na prípavu avokáda nájdete mnoho receptov, no ja ho najradšej konzumujem ako surové, buď s vajíčkom na raňajky alebo si z neho pripravím nátierku ala Vickie, ktorý si môžete pozrieť v tomto videu:

Cestovanie

I keď som necestovala ďaleko, predsalen sa mi podarilo nájsť niečo skvelé. Moji rodičia teraz bývajú odomňa 150km, čo pre mňa nie je žiadna novinka. Cestovanie z Bratislavy do Štúrova je u mňa dobne poznaný rituál, no predsalen sa mi podarilo objaviť niečo nové. - Reštauračné vozne. Viem, že to nie je novinka roku 2017, ale ja som do nich predtým nikdy nechodila. Raz som však cestovala skoro ráno a nestihla som svoj obľúbený ranný nápoj Cafe latte. Putovala som teda vo vlaku, keď mi to tak trklo, že by som sa mohla kuknúť na ten pekne voňajúci vozeň. Bola som veľmi rada, že som sa tak rozhodla. Káva bola veľmi dobrá, personál príjemný a ešte k tomu ani nebola predražená, čo som v jedinej možnej reštike počas jazdy vlakom čakala. Takže som si tam sedela, popíjala rannú kávičku, strihala na počítači video a užívala si cestu. Najviac sa mi páčilo, že v tomto vozni cestovali len ľudia, ktorý si chceli iba v tichosti posedieť a užiť si kávu a raňajky. Každý má svoj prisetor, nie ako v ostatných vozňoch, kde sa ľudia mačkajú na chodbe a narážajú do seba batožinou. Odvtedy cestujem stále takto, v prítomnosti dobrej kávy a užívam si to. Pochvala, Železničná spoločnoť Slovensko. :)

Elektronika

Z kategórie elektronika je u mňa za toto obdobie top jednoznačne Apple TV. Nie je to novinka,

ale u mňa to berie 10 z 10. Ja mám doma len produkty Apple. Neberte to tak, že som až tak bohatá :D Jednoducho mám rada kvalitu a keďže som dizajnérka/ grafička, strihám videá a podobne, spolahlivý počítač, ktorý je jednoduchý na použitie a rýchly je neodmysliteľnou súčasťou môjho života. Telefón je bonus, ale i s ním som veľmi spokojná. Takže späť k téme. Apple TV je taká malá zázračná krabička, ktorá je pripojená k wifi, komunikuje s mojim kompom, telefónom a prehrá mi hociktoré video z Youtube. No potrebujem ja viac? :D Normálne TV ja nepozerám, ospravedlňte ma, ale vážne ma nezaujíma kto vyhral Farmu, ani nové reklamy na lieky. Ešte menej, že aké katastrofy sa odohrávajú na planéte Zem, a že Donald Trump spravil znovu niečo neprípustné. Tieto sprostosti sa ajtak vždy dajako ku mne dostanú. Ja si radšej s čajíkom v ruke budem pozerať seriály a youtube channely, ktoré mi dajú niečo do života. Keďže ja sama veľmi rada točím i krátke filmy, rada si pozriem tvorbu iných, učím sa a inšpirujem k ďalšej tvorbe. Na youtube sa môžeš naučiť takmer čokoľvek! Variť? Nech sa páči, je tam toľko videí, že do konca tvojho života by si mohol variť každý deň dačo úplne nové. Vymeniť koleso? Dámy, už viete ako na to. Ja prevažne sledujem videá o fotení a natáčaní. Učím sa tak pracovať s kamerou a foťákom ešte lepšie a nikdy ma to neprestáva baviť.

Som rada, že ste sa dostali až sem :) Vám všetkým prajem krásny deň!

Môj youtube: https://www.youtube.com/watch?v=3ttJu06SeAQ

Lookbook profil: http://lookbook.nu/vickievideo

Instagram: @vickievideo

Facebook: @vickievideo

Twitter: @vickievideo


bottom of page