top of page

Vickie

Voľnočasová víla a princezná

10 MIEST, KTORÉ BY SOM CHCELA NAVŠTÍVIŤ

Ahojte!

Predstavte si, že by ste si mohli vybrať hociktoré miesta na planéte Zem a navštíviť ich toto leto. Ktoré by to boli u vás? Ja som si vybrala to 5 miest, ktoré by som rada navštívila a síce viem, že pravdepodobne mi všetky toto leto nevídu, ale ja nie som náročná a budem sa tešiť, keď sa mi podarí aspoň jedno z nich.

1. Nórsko <3

Čo k tomu len dodať!? Nádhera! Malebná krajinka ako z roprávkovej knižky. Milé domčeky na kopčeku, krásne jazero a prekrásne hory v pozadí. Vidieť to naživo tak buď nedýcham alebo plačem od radosti. Samozrejme aj na Slovensku máme podobnú krásu a aj tam som sa veru pokochala na každučkom centimetri nádhernej prírody.

2. Bahamy

Z chladného Nórska sme sa presunuli na Bahamy. Biely piesok, palmičky a ...morské prasiatka? Také niečo. Existuje ostrov, prekvapivo s názvom Pig island, čiže prasačí ostrov, kde tieto zvieratká poplavú s vami alebo ešte lepšie poleňošia na pláži. Sú veľmi priateľské a fotogenické. Nájdu sa malé, veľké, biele aj strakaté. Ak by ste však nemali záujem o plávanie s týmito čumáčikmi, stále si môžete zaplávať v spoločnosti žralokov. Ja osobne by som rada vyskúšala obe, samozrejme ak by mi prv dokázali, že tý žraloci nemajú záujem o moje mäsko :D

3. Krása v Rakúsku - Dachstein

Našťastie nemusíme ísť až tak ďaleko keď chceme vidieť niečo úžasné. V Rakúsku je jedno stredisko s názvom Dachstein, kde môžete chodiť skoro až v oblakoch. Nie je to síce pre tých, čo sa boja výšok, keďže na skoro všetkých atrakciách vidíte skrz podlahu, ale ak sa nebojíte, oplatí sa vyskúšať.

4. Tapolcai tavasbarlang a Miskolc barlangfürdő - Maďarsko

Tu vám predstavujem dve krásne miesta v Maďarsku. Prvé sa nachádza v Tapolca a jedná sa o unikátnu jaskyňu s podzemnou riekou. V tejto jaskyni sa preveziete na malej ľoďke, ktorá okrem toho, že dopĺňa rozprávkovosť pre tento výlet je i nesmierne fotogenická.

Druhé miesto je v meste Miskolc, ktoré sa tiež nachádza v jaskyni. Je to termálne kúpalisko s naozaj teplou vodou (28°-32°) a celkom veľkou rozlohou. Podľa mňa je to jedno či si zvolíte prvú alebo druhú jaskynnú výpravu, v oboch to stojí za to.

5. Ostrov ružových vtákov - Aruba

Vitajte na ostrove Aruba! Na tomto ostrove, ktoré sa nachádza v Atlantickom oceáne pri Amerike, máte možnosť sa stretnúť s plameniakmi a rovno ich kŕmiť z ruky, ako naše kačičky a labute. Okrem toho vás tu čaká prekrásna modrá voda a biely piesok.

6. Maldivská svietiaca pláž

Verím tomu, že na prvý pohľad je každému jasné prečo sem chcem ísť. Je to reálna pláž, ktorá vďaka bioluminensovým planktónom svetielkuje. Keď som to prvý krát videla nechcela som veriť, že to môže byť pravda, ale je. Žiaden photoshop ale matka príroda <3

7. Slovenské hrady a zámky

Aj doma je toho čo pozerať. Na Slovensku máme veľmi veľa nádherných hradov a zámkov, ktoré môžu byť cieľom príjemných jednodňových výletov. Ja by som si rada pozrela všetky pekne postupne. Každý z týchto stavieb má svoju históriu a príbeh, ktorý ich robí jedinečným a zaujímavým. Ja osobne ich veľmi rada počúvam, hľavne ak mám k nim aj krásny výhľad.

8. Jaskyňa Melissani, Kefalonia Grécko

Toto magické miesto sa nachádza na ostrove Kefalonia v Grécku. Jaskyňa je obklopená lesmi a v strede je čarokrásne jazero tmavomodrej farby. Tu sa morská voda sa mieša so sladkou vodou, čo robí toto miesto ešte jedinečnejším. Podľa gréckej mytológie to bola jaskyňa nýmf. Toto miesto sa dá navštíviť na malých plťkách.

9. Plitvické jazerá - Chorvátsko

V tomto obrovsko parku nájdete mnoho nádherných vecí. Či už vodopády, ktoré sú na každom kroku alebo maličkosti ako zaujímavý rastlinný porast. Tento krásny park je otvorený aj v noci.

10. Tunel lásky - Ukraina

Tento tunel zo živých rastlín dostal svoje meno, Tunel lásky, kvôli tomu, že sa stal obľúbeným miestom na vyhotovenie svadobných fotografií. Niet divu! Je to naozaj krásne miesto a aj ja by som sa tu rada pofotila. Návštevníci si však musia dávať pozor, pretože po kolajniciach tu stále premáva vlak. Práve vďaka nemu sú rastliny nútené rásť do tohto tvaru.

Úprimne musím povedať, že okrem týchto desiatich miest by som vedela vymenovať ešte aspoň ďalších 20, ktoré by som rada navštívila. Veľa z nich je podobných ako som tu napísala. Na Zemi existuje mnoho nádherných miest, ktoré zastavujú dych a nútia svojich návštevníkov sa uprene dívať aspoň 10 sekúnd.

Ktoré miesta by ste najradšej navštívili vy? Napíšte mi to do komentáru.

Teším sa na vás v ďalšom článku <3

S pozdravom Vickie


bottom of page