top of page

Vickie

Voľnočasová víla a princezná

AKO SI PESTOVAŤ ZELENINU V ZIME, BEZ ZÁHRADY + DIY ŠTÍTKY DO ZÁHONU


Túžite po čerstvej zelenine, ktorá na sto percent nebola postriekaná neznámymi pesticídami a to zrovna na konci novembra? Žiaden problém :) Pozrite sa, ako som si ja jednoducho posadila zopár zelenín a byliniek. Samozrejme plánujem rožšíriť svoj repertoál.

Najlepšia pôda je z krtincov

Pôdu som nazbierala u kamarátky z krtinca (ďakujem rachel). Neodporučujem pôdu kupovať. Mne napríklad všetky rastlinky umrely a ešte k tomu sa z tej pôdy vyliahlo milion vínnych mušiek. Nie, ďakujem. Pôda z krtincov pre prekyprená, ľahko sa zbiera a rastlinkám sa náramne páči.

Najlepšie semiačky na pestovanie zeleniny a byliniek v zime

Na terajšie sadenie som si zvolila petržlen, špenát, pažítku a posnažila som sa o záchranu mäty a veľmi vyschnutej bazalky, ktorým sa v predchádzajúcej pôde vôbec nedarilo.

Pestovanie zeleniny a byliniek v zime

Môj nástroj na kopanie pôdy bola lyžička. No, musíme byť kreatívny :D

Semiačka petržlenu, pestovanie v byte

Semiačka petržlenu som vysypala do jednej pólky črepníka. Do druhej sa tešili semiačka pažítky. Následne som semiačka poliala a vrch posypala lyžičkou pôdy. Keby najprv semiačka zakryjem pôdou a až potom ich polejem, je veľká pravdepodobnosť, že by som ich všetky vymyla. Takto ostanú pod tenkou vrtvou zeminy, pekne v teplúčku a vlhku.

diy štítky do zeleninového záhonu

Ako ďalšie som si pripravila diy štítky. Na to mi stačil farebný papier, pero, lepidlo a špajdle.

Lepenie štítkov lepidlom tesa

Z papiera vystrihneme pásiky a jednu pólku natrieme lepidlom. Do stredu vložíme špáratko alebo špajdlu a papierik preložíme. Takto nám zvnikne malá zástavka na označenie našich rastliniek a byliniek.

Štítky do záhon lepené tesa stick

A takto vyzerajú mini značky do záhonu.

Podobným spôsobom zasadím i moju uvädnutú bazalku a zatiaľ živo vyzerajúcu mätu.

Bylinky a rastliny pestované v byte v zime

Rastlinky som položila na poličku blízko okna a teraz už len čakám na prvé výhonky :)

Baby špenát

Špenát sa ukázal už do 4 dní od sadenia.

Mňa záhradkárčenie neskutočne baví a som veľmi rada, že sa mojim malým krpcom v novom domove dobre darí. Prajem vám podobné úspechy a taktiež dobrú chuť :)

Môj youtube: https://www.youtube.com/watch?v=3ttJu06SeAQ

Lookbook profil: http://lookbook.nu/vickievideo

Instagram: @vickievideo

Facebook: @vickievideo

Twitter: @vickievideo


bottom of page